Eleverne savner hverdagen på Kongeådalens Efterskole

Her på Kongeådalens Efterskole er der uvant stille. Der er ingen tvivl om, at vi savner vores elever og den latter, de fylder skolen med. Men vi ved også, at vores fællesskab er stærkt – og at det er vigtigt, vi lige nu står sammen hver for sig.

Derfor vedligeholder vi kontakten med vores elever gennem virtuel undervisning og videomøder. Og så glæder vi os selvfølgelig til, at vi får vores elever tilbage. Heldigvis glæder de sig også.

Det helt særlige sammenhold

”Jeg savner virkelig mine venner på efterskolen,” fortæller Falke fra Kongeådalens 10. klasse.

”Sammenholdet på skolen er noget helt særligt, og vi kender hinanden rigtig godt. Derfor er det virkelig træls, at vi pludselig ikke kan ses. Jeg glæder mig faktisk også til at få rigtig undervisning igen. Lige nu bliver vi undervist gennem video, og det fungerer rigtig godt, men jeg savner at kunne byde ind i timerne og være med i klassediskussioner,” afslutter Falke.

Vil tilbage til almindelig undervisning

Anna er andetårselev på Kongeådalen og går også i 10. klasse. Også hun glæder sig til at vende tilbage: ”Jeg blev andetårselev på Kongeådalens Efterskole, fordi jeg elsker fællesskabet på skolen. Det sociale er noget særligt, og lige nu savner jeg at have mine venner inden for rækkevidde. Bare at kunne gå over til en veninde og være sammen. På Kongeådalens Efterskole har man mange muligheder for at lave en masse forskellige aktiviteter, og det sætter jeg virkelig pris på i min dagligdag.

Jeg glæder mig til at komme tilbage til alle de skønne mennesker på skolen og opleve sammenholdet – og også til at føre samtaler med lærerne og have almindelig undervisning igen.”