Et år i shelter

Er du til friluftsliv? Elsker du en udfordring? Og drømmer du om at bo og sove med naturen som nabo?

På Kongeådalens Efterskole kan du blive shelterelev, hvor du kommer til at sove udenfor hele året. Som den ægte viking og fødte eventyrer du er, vil du elske at bo og være i det fri hele året. Du kommer du til at leve i harmoni med naturen og dyrke friluftslivet på en helt ny måde!

Om vores shelters

Alle shelters har:

• Isolering
  • Ovenlysvindue
  • Stort tagudhæng
  • Indbygget arbejdsbord
  • Indlagt strøm og trådløst netværk

Del shelter med en anden elev

Som det kan ses, så er der tale om luksusshelters, og du kommer ikke til at ligge og fryse, selvom du er ude i det fri. Vores shelters på efterskolen er desuden bygget af høj håndværksmæssig kvalitet og er udviklet i 2016. Indenfor har du et aflåst skab og hylder, og sammen med de andre shelterelever har du eget bad og toilet. Du kommer til at bo sammen med en anden elev i shelteret, så I er sammen om oplevelsen og udfordringen. Vores shelterelever indgår på lige vilkår med vores øvrige elever i efterskolens hverdag

Vil du vide mere?

Hvis du vil høre mere om at bo i et shelter et år, så kontakt os på Kongeådalens Efterskole. Du kan ringe på telefon 74 85 53 33 eller sende en mail til info@keskole.dk. Vi viser naturligvis også gerne shelters frem ved et besøg på efterskolen, så aftal gerne et besøg. Vi er beliggende på Dovervej 19 i Lintrup i Sønderjylland og tiltrækker mange elever fra lokalområdet lige fra Esbjerg og Ribe til Kolding.

Besøg fra TV2 Syd

I august 2019 var TV Syd forbi for at tale med vores elever om, hvordan det er at bo i shelter. Læs artiklen her

Jeg ville synes, det er super sjovt. Det ville nok være lidt koldt i december, tænker jeg, men det ville være hyggeligt.
– Mads Brødsgård